Melissa begon in 2020 via Talent Exchange bij onze Financiële Afdeling in Brussel. In januari 2022 werd zij er vastbenoemd.
Waaruit bestaat je (huidige) functie ?
Mijn werk bestaat uit het verwerken van de bestelbonnen in het nieuwe boekhoudprogramma van de Regie der Gebouwen genaamd “FaaS”. Ik help mijn collega’s van andere diensten ook met de opmaak en de verbetering van bestelbonnen indien nodig. Ten slotte ondersteun ik de aankopers in de buitendiensten bij de vlotte verwerking van hun dossiers.
Welke functie(s) heb je hiervoor uitgevoerd bij de Regie der Gebouwen?
Ik ben begonnen bij de Regie der Gebouwen in 2012. Bij een dienst die toen het “Program Management Office” heette. Die job heb ik met veel plezier uitgeoefend tot eind september 2018. Ik was toen zwanger van mijn eerste zoon en wou dichter bij huis gaan werken. Daarom ben ik in Gent gaan werken voor de FOD Financiën. Maar na een afwezigheid van iets meer dan 2 jaar, kriebelde het om terug te keren naar de Regie. Blijkbaar miste ik de organisatie toch meer dan gedacht, en de ligging in Brussel heeft veel te bieden wat je ergens anders niet snel vindt.
Uiteindelijk was de ideale oplossing een terugkeer naar de Regie der Gebouwen in Brussel, met de mogelijkheid om meerdere dagen van thuis te kunnen werken.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb gesolliciteerd voor een functie bij de Financiële Afdeling via een Talent Exchange-opdracht. Daarna was ik zeker dat ik de goede keuze had gemaakt, en heb ik deelgenomen aan de selectieprocedure voor “Financieel expert boekhouding”, waarvoor ik ook slaagde. Sinds 1 januari 2022 ben ik weer terug, om te blijven.
Wat zijn je favoriete aspecten van je functie ?
Ik hou vooral van het sociale aspect van mijn werk. Er zijn vaak overlegmomenten met de collega’s (momenteel verlopen die nog digitaal). Als er vragen rond de bestelbonnen zijn, vind ik het leuk om te communiceren met de betreffende partijen om ze op te lossen. Het is precies werk, waarbij cijfers en verantwoordingsstukken nagezien moeten worden.
Wat zijn de voordelen en positieve kanten van een job bij de Regie der Gebouwen ?
Werken voor de Regie der Gebouwen is leuk omdat het een moderne werkgever is, die begaan is met de werknemers en rekening houdt met hun behoeftes. De Regie evolueert mee met de digitalisering van de werkomgeving. Er wordt geluisterd naar de mening van de werknemers via enquêtes, waardoor we inspraak krijgen voor belangrijke beslissingen. De werk-/privé-balans wordt goed gerespecteerd. Er is ook aandacht voor kleine dingen, zoals een Sinterklaascadeautje voor de kinderen. Ten slotte is de hoofdzetel altijd mooi versierd ter gelegenheid van allerlei evenementen, zoals Kerst of wanneer de Rode Duivels spelen.
Welke competenties heb je nodig om te werken bij de Regie der Gebouwen ?
Het belangrijkste is dat je een goede teamspeler bent, die betrouwbaar en loyaal is. Discreet met informatie kunnen omgaan. Een goede band met de collega’s en partners uitbouwen.