Lees het activiteitenverslag 2017
Editie 2017, digitale uitgave
Dit jaar stellen we u het activiteitenverslag voor in een 100% digitale uitgave.
Eerst en vooral om ecologische redenen, maar ook om u toe te laten meer inlichtingen te bekomen over de verschillende thema’s door linken te creëren tussen het activiteitenverslag en onze website. Vanaf de inhoudstafel kunt u ook gemakkelijk het verslag overlopen en rechtstreeks naar de delen gaan die u aanbelangen.
Inhuldiging
In mei 2017 heeft de Regie der Gebouwen het nieuw financiëncentrum van Nijvel ingehuldigd, dat ingericht in volgens de new ways of working principes.
In juni 2017 was het de beurt aan het nieuw Forensisch psychiatrisch centrum van Antwerpen om ingehuldigd te worden. Deze biedt nu onderdak aan 180 geïnterneerden.
Voor de FOD Financiën werden er 2 Fin Shops geopend in Bornem en Gembloux. Ze zullen goederen te koop aanbieden die afkomstig zijn van het privé Staatsdomein, die niet meer gebruikt worden, achtergelaten of in beslag genomen zijn, of die afkomstig zijn van successies en die niet werden opgeëist.
De Koninklijke Muntschouwburg heeft haar deuren kunnen openen op 5 september 2017 na een volledige renovatie van haar infrastructuur.
In december heeft het personeel van de correctionele griffie haar intrek genomen in de nieuwe kantoren, die zich in het voormalige postkantoor bevinden van het Justitiepaleis van Brussel.
Interne modernisering en Redesign
In 2017 heeft de Regie der Gebouwen het Redesign-project opgestart, dat als doel heeft de vastgoedstrategie te verbeteren, intern beter te werken en de klanten verantwoordelijkheid bij te brengen. De doelstelling is om aan de verwachtingen van onze klanten te voldoen en tegelijkertijd een rationeel, voordelig en functioneel gebruik te verzekeren van de overheidsgebouwen.
De evolutie van onze rol als vastgoedbeheerder van de Federale staat is ook het bewijs van de inspanningen die we leveren om een kwaliteitsvolle huisvesting te verzekeren aan de federale overheidsdiensten.
Intern heeft de Regie gewerkt aan de modernisering van haar werkmiddelen, zowel op het vlak van HR administratie (PersoPoint), van het projectbeheer (Microsoft Project Online) als op het vlak van samenwerkingsmiddelen en telefonie (Skype, Office 365).
De Regie der Gebouwen heeft ook een nieuwe website opgemaakt, die modern en meer performant is en die meer de nadruk legt op de verwezenlijkingen.
Meer info
Ontdek het activiteitenverslag 2017
Volg de Regie der Gebouwen op Facebook
Volg de Regie der Gebouwen op LinkedIn
Volg de Regie der Gebouwen op Instagram @regiedergebouwen